18. 6. 2018 - Rekreace Špičák

Lucie - 11. a 12. oddělení

Rekreace Špičák

V pondělí 18. června odjela druhá skupina rekreantů do Penzionu Lucie na Špičák. Prvním nelehkým úkolem bylo přemístit zavazadla z parkoviště do 1. a 2. patra budovy. Zapojit se museli všichni, kdo měli síly. Do oběda jsme se ubytovali. Potom, co jsme zahnali hlad, jsme pokračovali v zabydlování pokojů. Později odpoledne jsme se šli projít směrem k Hotelu Horizont. Cestou jsme začali formovat pochodový útvar, tzn. řadit holky a kluky vhodně k sobě, aby se nám všem šlo co nejlépe. U Horizontu jsme se posadili na terasu, relaxovali jsme, dali si kávu. Bylo to příjemné. Teploměr hlásil 17 stupňů.

Druhý den jsme si vyšli do Železné Rudy. Část trasy vedla lesem, bylo nutno zdolat náročný terén. Ale nečekané překážky, se kterými se musí „poprat“ naše těla a hlavně mozky, nám všem zpomalují proces stárnutí. Takže nějaké to nepohodlí je vyváženo tímto přínosem. Pochod do Rudy zvládli všichni až na jednoho uživatele, který s doprovodem dojel vlakem. Ve vyhlášené cukrárně Café Charlotte jsme se odměnili kávou a zmrzlinovým pohárem. Zpět na Špičák jsme se vrátili autobusem. Následoval pozdní oběd, odpočinek a podvečerní procházka k Hotelu Karl. Tam jsme si zakoupili pohledy, které moc rádi rodinám a známým posíláme.

Ve středu jsme ušli nejdelší trasu – 9 kilometrů. Byli jsme se podívat na Černé jezero. Výpravy se zúčastnili všichni kromě jednoho kamaráda, který měl vlastní program. Cesta k jezeru je lemována krásnou šumavskou přírodou, a tak nám kilometry rychleji ubíhaly. Náš tříčlenný doprovod pro nás během túry připravil zábavnou hru – Hledání sladkého pokladu. Bylo to velmi inspirativní a zábavné i pro kolemjdoucí turisty. Den jsme zakončili prázdninově – večeřelo se pod širým nebem. Pan kuchař připravil grilované buřty a nealko pivo to jen vylepšilo. Rekreantem naší skupiny byl i Petr, bystřický muzikant. Využili jsme toho a udělali si hudební a zpěváckou „chvilku“ při harmonice před večerkou. To, že někdo z uživatelů umí hrát na hudební nástroj – a tak dobře, velice překvapilo paní správcovou. Při podobných příležitostech se stírají rozdíly mezi uživateli a ostatními lidmi.

Protože : „Ten umí to a ten zas tohle…“

I čtvrtý den jsme měli štěstí na počasí, celý den nekáplo ani nebylo příliš horko. Využili jsme toho k druhé návštěvě Železné Rudy. Nejprve jsme v prodejně Akva Zoo obdivovali veverčáka Vendelína, spoustu různobarevných akvarijních rybiček, papoušky a jiná zvířátka. Poté jsme zavítali do Informačního centra, kde jsou stálé expozice přírody Šumavy. Viděli jsme exponáty ptáků a zvířat. S některými jsme se vyfotili. Bobří hrad – doupě bobra si někteří prohlédli opravdu zblízka a zevnitř. Hodně z nás zaujala výstava Historie lyžování a Horské služby, zejména figuríny v životní velikosti. V íčku jsme si zakoupili upomínkové předměty. Pro velký zájem jsme znovu navštívili Café Charlotte. Náš výlet jsme zakončili procházkou městem a k návratu na Špičák jsme využili autobus. Odpoledne se výrazně ochladilo a začal foukat velmi silný vítr, že plán na jízdu lanovkou byl zamítnut. Den jsme vyplnili relaxací na penzionu.

A je tady návrat do všedních dní. Už včera večer se balily tašky a kufry, aby se dnes po 10 hod. mohli připravit pokoje pro další hosty. Naposledy jsme si vychutnali klidnou a pro nás sváteční snídani. Pak se jídelna stala společenskou místností. Petr hrál na harmoniku a my si zatancovali. Čekání na oběd jsme vyplnili procházkou ke sjezdovce Goldhof. Po obědě si pro nás přijeli bystřičtí řidiči, jen sedm z nás se domů dopravilo linkovým autobusem. Na Špičáku se nám líbilo. Máme na co vzpomínat.

Zpracovaly: Fleisigová, Hájková, Novysedláková a Zollpriesterová

Stravovací úsek
Pavla Nová

DOMOV PRO OSOBY SE ZDRAVOTNÍM POSTIŽENÍM

Příspěvková organizace (IČ 49207300), Bystřice nad Úhlavou 44, 340 22 Nýrsko, okres Klatovy, Plzeňský kraj, Česká republika.

Telefonní ústředna: +420 376 571 270, případně +420 376 571 763mobil: +420 774 707 716